Stagestrategie (1 op 1)

Wel eens twee identieke bedrijven gezien? 
Ik ook niet. Je wilt daarom precies weten waar in jouw specifieke organisatie de kansen liggen. Daar is maatwerk voor nodig. Dit is dat maatwerk.

Geen sollicitanten?

Hebben jullie een leuke organisatie en een geweldig team, maar reageren geen studenten op jouw stagevacatures?

Geen helder aanbod?

Denken jullie dat je enthousiaste begeleiders hebt en interessante stages, maar zijn studenten toch niet superenthousiast over jullie aanbod?

Behoefte aan focus?

Wil je stages graag slimmer en effectiever aanpakken, maar wil je niet direct een heel project optuigen of in het wilde weg dingen proberen..
Empty space, drag to resize

Over de sessie

Ontdek in één sessie waar jouw aanbod aan studenten (nog) beter kan. We doorlopen samen de volledige Stagecyclus van jouw organisatie  tijdens een sessie van ongeveer 3 uur. Van werving tot offboarding en van de vaardigheden van de begeleiders tot HR-planning, we nemen alles onder de loep en identificeren de pijnpunten.
Tijdens deze analyse maken we gebruik van mijn eigen ontwikkelde Stagematrix. Dit model biedt een allesomvattend overzicht van jouw stageprogramma, zodat we een helder beeld krijgen van alle aspecten.
Doe mee en ontdek hoe we jouw stageproces kunnen optimaliseren en verbeteren!

Resultaat

Aan het einde van de sessie heb je duidelijk in beeld waar de kansen liggen in jouw specifieke situatie zodat je 'Aantoonbaar Zinnige Dingen' kunt doen; de zaken waarmee je winst behaald. 

Natuurlijk adviseer ik je wat je kunt gaan doen in jouw specifieke situatie. Soms zijn dit snelle en eenvoudige verbeteringen die je in no-time kunt regelen, andere oplossingen kosten meer tijd. 


Je ontvangt een helder overzicht op een duidelijk canvas.  
Empty space, drag to resize

Voordelen 

Deze sessie biedt twee belangrijke voordelen:

1. Bouw een ijzersterk imago op via stages en afstudeeropdrachten:
Tijdens de sessie leer je waar je jouw aanbod aan studenten kunt optimaliseren, zodat je een sterk imago opbouwt. Dit alles gebeurt met minimaal gedoe en tegen lage (re) kosten. Ontdek hoe je studenten kunt aantrekken en een positieve reputatie kunt opbouwen. Niet in een paar weken maar in een paar uur.

2. Leer jouw eigen bedrijf of organisatie beter kennen:
De sessie stelt je in staat om jouw bedrijf of organisatie op een dieper niveau te begrijpen. We zullen specifiek kijken naar wat jouw organisatie kan doen om een hoge status op te bouwen bij de studenten die jij wilt bereiken. Zo kun je focussen op de 20% van de dingen die resultaat opleveren en verspil je niet onnodig tijd, geld en energie aan de overige 80%.  
Empty space, drag to resize

Waarom zou ik hier in investeren..

Het werven van een nieuwe collega of medewerker kost vaak meestal duizenden, soms tienduizenden euro's, nog even los van de tijd en energie die je in nieuwe collega's investeert.
Dan wil je dat jouw inspanningen om een sterk imago te bouwen succesvol zijn.  En je wilt voorkomen dat nieuwe collega's na een paar maanden teleurgesteld afhaken, of toch niet blijken te passen. 
Stages zijn een slimme(re) manier van werven: Het is een kans om een geweldige indruk te maken tegen relatief lage kosten.  
Hoe effectiever je stages weet te benutten, hoe meer waarde je eruit weet te halen; voor de stagiair én voor jouw bedrijf. 

Dan moet je wel weten wat je doet en verder kijken dan
'tips voor feedback'; een stagiair en een begeleider zitten niet op een eiland maar werken in een omgeving. Het is die organisatie die het succes van de samenwerking bepaald. Daarom helpen wij je om de organisatie slimmer in te richten. 

Bijkomend voordeel: De kosten die je maakt zitten in interne begeleiding, niet in dure fees voor externe bureau's om iemand te werven waarvan je hoopt dat 'ie past in jouw bedrijf of organisatie.  
.
Twijfel je of dit iets voor jullie is?
Neem contact met mij op, dan zal ik je eerlijk adviseren.

Bel Maarten op 06-40786622

Of stuur een e-mail, via de button. 
Gemaakt met